{ SKIP }
文:MenClub Mean娜  圖:MenClub
POSTED ON 25 Sep 2014
秋風起,唔只三蛇肥,連大閘蟹都一樣咁肥美!除咗平日食開嘅陽澄湖、太湖蟹外,標榜野生、天然的歐洲大閘蟹幾年前開始輸港。食開中式煮法大閘蟹,今年不妨試試西式或日式煮法,畀啲新意同刺激自己嘛。


引入荷蘭大閘蟹的先驅者「鮮薈」,自首批輸港的荷蘭大閘蟹大受歡迎後就決心大搞,在上環開設西日式海鮮餐廳——「鮮薈海鮮吧」。鮮薈常務董事羅小姐表示,荷蘭大閘蟹與香港人食開的國產大閘蟹屬同一品種。百多年前,有歐洲商船往中國經商,為增加穩定性,商船在蓄水艙內灌滿壓艙水,其後商船啟航回歐,因當地河道峽窄,商船需排出壓艙水,結果間接將大閘蟹苗從中國帶到歐洲。大閘蟹是歐洲唯一的淡水蟹,所以牠們只在種群內交配,有說法指品種得以維持純正。反之,部分中國大閘蟹,因為無序的養殖和生態的失衡,導致品種退化,成了雜種蟹。



另外,內地有部份養殖場因使用化學品加速大閘蟹發育,而荷蘭大閘蟹則全屬野生,相對而言,食安環節上比部分中國大閘蟹安全,歐洲野生大閘蟹的體形也因而較大,蟹腳亦較人工飼養的粗壯有力,外殼亦較硬身堅實。

「鮮薈海鮮吧」分兩層,地下是廚房及擺滿荷蘭大閘蟹的凍櫃,所有大蟹都經過荷蘭政府品質檢定後出口,大細方面,由最細的 3 両,到 7、8 両都有;一樓是半露天用餐區,佈置簡約舒適。








如果你認為西、日式海鮮只限於生蠔、長腳蟹、刺身等等,便要試試這裡西、日式的荷蘭大閘蟹料理,除了清蒸,主廚阿漢更運用不同大膽創新的手法,讓大閘蟹料理更多元化。

清蒸歐洲野生大閘蟹 (兩隻)

每隻超過五両重,蟹膏較為挺身,味道清香,蟹肉結實鮮甜。



海鮮冷盤包括荷蘭大閘蟹、睡蟹、亞拉斯加蟹腳。不同於荷蘭大閘蟹豐腴醇厚的蟹膏,睡蟹蟹膏結實,香味、蛋黃味濃郁,滿有口感;而亞拉斯加蟹腳肉質嫩滑,肉汁清甜。



蟹皇龍蝦意大利飯,每客以三隻歐洲大閘蟹的蟹膏與蟹肉煮成,蟹皇的湯汁熬製需要兩小時,意大利飯煙韌而且蟹味香濃,配上半隻波士頓龍蝦,鮮上加鮮。



薄切帶子新鮮刺身帶子配黑蟹籽,西柚肉及檸檬汁,帶子味道鮮甜,質感爽脆又有彈性,配合檸檬汁更覺開胃清新。


新版番薯糖水的材料與傳統番薯糖水大致相同,但主廚阿漢搞搞新意思,於是將番薯加上焦糖,造成慕絲,並加入薑汁做成的啫喱,蓋在番薯慕絲之上,吃的時候把慕絲和啫喱一拼吃下,便能吃得到番薯糖水的味道,而這味甜品的確番薯味濃香粉甜。


歐洲大閘蟹雖然大受歡迎,但有食家認為蟹味始終不及內地蟹濃,所以傳統大閘蟹依然大有市場。老字號大閘蟹商「老三陽」表示,因內地主要產地氣候好,今年可算大閘蟹豐收,5両半以上的「大蟹」數目上升,價錢亦較往年相宜。





食蟹貼士

不少人都愛食蟹,仲要食得乾乾淨淨毫不浪費,但原來大閘蟹身上有四個部位絕不能吃,你又知唔知?

 

不吃蟹胃

蟹胃位於蟹眼部分內則,躲在蟹黃裡的三角包兒,有蟹的排泄物,隱藏在蟹蓋上的蟹黃堆內。

 

不吃蟹腸

蟹腸內同樣有蟹的排泄物,掰開蟹腹的甲殼後,看到蟹黃、蟹肉處有一根根黑色的東西,就是蟹腸。

 

不吃蟹腮

揭開蟹蓋後,兩旁各有一排長在蟹腹呈眉毛狀軟綿綿的東西,就是蟹腮,是蟹的呼吸器官,用來過濾水質,非常骯髒。

 

不吃蟹心

蟹心在兩排蟹腮之間,中央有一個小小凸起的部分,這部分中有一塊呈六角形灰白色蛋白狀的東西,就是蟹心。中醫指蟹心極寒,傷身,不宜食用。

 

店名︰鮮薈海鮮吧

地址︰上環永樂街127號

電話︰3106 3161

營業時間︰星期一至六: 12:00-22:00(星期日休息)

價錢︰$101-$200

網址︰http://www.freshlodge.com/

Facebook︰https://www.facebook.com/FreshLodge

 

店名︰老三陽

地址︰銅鑼灣登龍街44A地下

電話︰2895 1482/ 2891 1191

營業時間︰星期一至日: 09:00-23:00(星期日休息)

價錢︰$101-$200

Facebook︰https://www.facebook.com/oldsanyang


對於香港人黎講,打邊爐素來都係不分季節嘅美食,即便係過去疫情期間大家出唔到街,但都可能會買急凍料返屋企食餐好嘅。好似本地網店ChumPlus就曾經於疫情推出急凍牛雜鍋,更大賣超過十萬份。近日佢哋更進駐觀塘巧得 ...
gourmet
【火鍋】疫情期間賣出十萬份 觀塘青藤椒牛雜鍋
21 Jun 2023
近日外國傳媒爆出,以「Salt Bae」之名走紅嘅土耳其籍廚師Nusret Gke,近年身陷多宗與前員工之間嘅官司,當中嘅罪名包括佢「剋扣貼士」、性別歧視、於餐廳內不公對待員工等。令佢原本就唔太好嘅名聲進一步受挫。 ...
gourmet
【美食】剋貼士、性別歧視「Salt Bae」被前員工連環控告
27 Apr 2023