{ SKIP }
文:MenClub Mean娜  圖:MenClub
POSTED ON 30 Sep 2016

「窮途後再生 開一塊荒土盼黎明時份」係周國賢新歌《今生不回家》裡面其中一句歌詞。「唔知由幾時開始,我唔再define自己係一個歌手……」曾捲入情緒風暴,歷盡浮浮沉沉,周國賢重返樂壇後,似乎變得有啲唔同,有人話佢少了點「熱血」,有人話佢缺了點「離地」,其實佢只不過重新去做自己「我將自己變咗係一個傳播媒介、藝術工作者。我寫嘅歌都係想將我嘅世界帶畀一啲有心人。」





當年周國賢患上情緒病,可以話係佢人生低潮。可能好多人都唔了解情緒病嘅可怕,以為只係唔開心、好唔開心同超級唔開心,而忽略呢種心病可以徹底摧毀一個人,讓人沉淪到不能自拔「有情緒病最恐怖嘅地方唔係佢有幾dark,而係你有幾enjoy自己沉喺個dark度,因為會上癮。」


然而當中嘅抑鬱感覺只有自己明白,如果其他人想夾硬將其抽離於黑暗之中,反而會令情緒病患者更加痛苦「有情緒病嘅人最唔想聽到嘅說話係『你開心啲啦~』、『你可唔可以bright啲啫!』因為可以揀嘅話,佢哋自己都唔想咁嘅。同埋有時唔需要一啲好positive嘅人喺隔離,講好多正能量嘅說話,有時其實唔好講嘢,淨係喺身邊陪住佢,已經係好好嘅鼓勵。」





偏偏對創作人而言「愈愁愈有靈感」,周國賢對此絕對認同「我有個artist朋友都患過情緒病,佢話負面情緒同正面情緒有分-1、-2、-3、-4,最極端係去到-5,咁好似話去到-4嗰啲已經返唔到轉頭。但係最吊詭係你創作靈感最澎湃大約係-1嘅時候,有少少憂鬱,見到個天落雨會覺得『好浪漫……』」


或許因為呢個原因,當時周國賢創作出唔少歌曲,縱然唔係首首都同情緒病有關,卻少不免染上一抹哀愁,令人聽畢有種戚戚然嘅感覺。而《今生不回家》就係咁嘅一首作品。重新整理自己嘅內心以後,周國賢嘅歌曲更貼地,同我哋嘅生活更息息相關。雖然《今生不回家》單睇歌詞,好似係純講戀人分居,由熟悉到陌生嘅故事。但其實內裡隱藏周國賢對現今香港嘅心聲,亦可能係大部分香港人嘅心聲。








周國賢憂鬱過後,由多倫多重回香港呢片土地,卻有種陌生感覺。「《今生不回家》呢首歌其實好想帶出一個訊息,到底屋企係咩嚟呢?屋企未必係一間屋,可以係一個你好熟悉嘅人,或者係一個好熟悉嘅國家、你長大嘅地方。但呢首歌有好多無奈喺入面,用關係去講就係……有一個同你好熟好熟嘅人,你哋曾經共過好多患難,以前乜嘢都會傾,但係而家唔知點解隨住時間嘅流逝,好似兩個都變到冇嘢講,又唔知有咩嘢變咗,又唔係個關係完結咗,但係好似已經唔係以前嗰種感覺……個人仲喺度,但裡面嘅嘢已經唔同咗。如果用地方去講,就好似而家我哋呢度……」冇錯,講嘅就係我哋嘅香港。


「我好鍾意呢度(香港),呢度亦係我打算終老嘅地方,但係好多嘢已經唔同咗,就好似而家好多學校嘅mother language都唔係我嘅mother language,用嘅字體亦都有啲唔同咗。咁所以……有少少無奈,好似對住一個變咗心嘅戀人。」再回想周國賢嘅一句︰「我寫嘅歌都係想將我嘅世界帶畀一啲有心人。」從悲傷中再生,周國賢唔再只係歌手,未來究竟有咩打算?「我想令大家認識音樂以外嘅周國賢,所以我11年開始拍mv又好,而家剪片又好,都係為我未來嘅電影世界鋪緊路。」周國賢嘅歌一直打動人心,期望再生嘅佢,可以透過電影感染更多有心人。


Credits:
Location :Azure Restaurant Slash Bar
Video︰Dave@MenClub
Photo︰Sam@MenClub


不論你對ViuTV持有甚麼態度,你都不能否認它近年為香港娛樂圈捧出一群至少有話題性的年輕面孔。單論《全民造星》系列就為大家「貢獻」出Mirror、Error、P1X3L、Collar四隊組合,再加MC張天賦、Mansonvibes 張進翹、A ...
people
【MenClub People】鍾意,己經夠啦 - Johnny Hui 強尼
30 Sep 2022
第一次親眼「見到」洪嘉豪,是去年年尾在Jace (陳凱詠) 的演唱會上。雖然當晚他只是作為觀眾於台下睇Show,但每到Jace準備邀請嘉賓上台時,我旁邊就會有個不知名男觀眾,不停用洪嘉豪欠他錢沒還似的語氣大叫「洪嘉豪 ...
people
【MenClub People】一步一腳印 - Kaho Hung 洪嘉豪
04 Jul 2022