{ SKIP }
文:AL  
POSTED ON 07 Jan 2016

Photo: IWC

「36」、「39」、「42」、「45」……

愈大愈好?定愈大愈論盡?

以男人角度,又或者以自己角度,識我的人,都知我鍾意大……

你諗緊乜呀?我講緊手錶喎!我講緊手錶直徑幾多mm喎!

「大錶展」(SIHH 2016)前夕,十五大品牌開始「唧牙膏式」放出「Pre-SIHH」新錶料。

我擺明偏私,鍾意IWC,尤其Pilot’s Watch。

鬼叫佢今次咁大咁靚!


啡色小牛皮錶帶,是飛機師錶的指定配搭。


時光逆流

玩復刻是穩陣招,贏面高。

七十五年前,1940年,IWC有隻Big Pilot’s Watch(52-calibre T.S.C. – Tirette Seconde Centrale,中央秒針),錶面直徑55mm,與其說是一隻「特大腕錶」,不如叫做「腕上小鐘」更加貼切。

簡潔設計大錶面方便閱讀,大錶冠方便戴住手套都可以調校時間,長皮錶帶方便將手錶戴在長袖飛行服之上。

七十五年之後,「原汁復刻版」正式推出,所謂「原汁」,主要是指其「55mm」size。

55mm究竟有幾大?好難carry?

我話你知,G-Shock GPS MGT-G1000就是54.7mm,GWG-1000 Mudmaster就有56.1mm……

無可否認,將一隻大錶/一個小鐘放到手腕之上,大隻佬還可以,一般人的話,怪怪的,所以呢,除了55mm大size之外,仲有一隻48mm。


微黃字,藍指針,帶有磨砂feel的鈦錶殼,集懷舊與現代於一錶。


「大碼」與「加大碼」

IWC今年將會推出名為「Big Pilot’s Heritage Watch 55」同埋「Big Pilot’s Heritage Watch 48」兩隻新錶(其中兩隻新錶)。字面解,即係「大飛機師傳承腕錶55/48」,一隻55mm,一隻48mm。

「Big Pilot’s Heritage Watch 55」(Ref. IW510401)同埋「Big Pilot’s Heritage Watch 48」(Ref. IW510301),設計靈感當然是來自1940年的Big Pilot’s Watch(52-calibre T.S.C.)。


淨睇相,好難知實際size,

試試用手機截圖,再放大縮細,併上手,就知「48」定「55」fit你。

圖為Big Pilot’s Heritage Watch 48。


「48」用上「8日鏈機芯」,所以gimmick位是在錶背開一個power reserve顯示小窗。


新舊之分

新舊版,最大分別,首推物料,新版用上鈦金屬(「55」重量不到150g),要知道當錶型頗大,用精鋼的話,重量不輕(舊版重183g)。用鈦,既可減重,亦可抗磨。

大秒針變小秒針,原版是時分秒三針設計,簡單清晰,可停秒校時(以當年工藝當年設計,想停秒就要採用中央秒針)。新版採用6字位小秒針設計,令錶面變得更簡潔,而手上鏈98300機芯,一樣有停秒功能,方便校正時間。

Chapter Ring(分鐘圈)回歸,感覺即時classic。正如一眾玩舊裝錶的錶迷,無不追求擁有chapter ring的錶面(去年熱話,Tudor Black Bay Black,亦玩chapter ring)。再者,一個chapter ring加一個三角index(12點位)再加兩點,成件事變得「合理地懷舊」。

如前所述,擁有大錶冠是方便飛機師戴住手套操作手錶,亦因為大錶冠,所以上鏈力度會被放大,容易上斷鏈,所以,機芯設有安全裝置(friction clutch)。


「55」的size確實蝦人又嚇人,手腕要夠粗,手臂要夠壯,健身教練們,「55」是為你們而設的,睇實!


「55」純玩忠於原著,所以花巧位欠奉,因為:classic就是classic!


兩條心

表面上,「55」同「48」似是「放大縮細咁簡單」,其實,兩者除了size不同,內涵亦大不同。

「55」採用自家製手上鏈98300機芯,18,000 A/h,2.5Hz,46小時動力儲存,小秒針在6字位,不設日期顯示。

「48」則採用自家製手上鏈59215機芯,28,800 A/h,4Hz,8日鏈(192小時),小秒針及日期顯示窗設於6字位。




點揀

撇開價錢(其實待定),你會揀大定細呢?

「55」,夠original,夠大夠誇,只得46小時power reserve,要日日上鏈(將為手錶上鏈當作每朝餵狗吧),沒有日期顯示……不過好罕有,限量生產100隻!

「48」,其實都夠誇(在常規Big Pilot’s Watch陣營中,48mm實屬平常),8日鏈機芯夠堅,有實用日期顯示……相對較易買,1000隻。


「Big Pilot’s Heritage Watch 55」

.Ref. IW510401

.鈦金屬錶殼

.小牛皮錶帶

.IWC自家製98300手動上鏈機芯

.18,000 A/h,2.5Hz

.18石

.46小時動力儲存

.6字位小秒針,設停秒功能

.內置抗磁軟鐵內殼

.旋入式錶冠,設friction clutch,防上斷鏈

.Sapphire glass

.60m防水

.錶殼直徑55mm,厚13.5mm

.限量100隻

 

「Big Pilot’s Heritage Watch 48」

.Ref. IW510301

.鈦金屬錶殼

.小牛皮錶帶

.IWC自家製59215手動上鏈機芯

.28,800 A/h,4Hz

.30石

.192小時(8日)動力儲存

.6字位小秒針,設停秒功能

.6字位設日期顯示窗

.內置抗磁軟鐵內殼

.錶背設動力儲存顯示窗

.旋入式錶冠,設friction clutch,防上斷鏈

.Sapphire glass

.60m防水

.錶殼直徑48mm,厚14.5mm

.限量1000隻

CASIO G-SHOCK推出嘅「農家橡樹」GA-2100系列近年再牽起一股電子錶熱潮,品牌亦力推女性市場,繼2021年推出女性向嘅「GMA-S2100」系列後,最新又推出更嬌小、顏色更柔和嘅「GMA-P2100」系列,或者會係大家嘅情人節禮 ...
watchesandwine
【潮流】ITZY代言!G-SHOCK「農家橡樹」推更嬌小女裝版
22 Jan 2024
日本威士忌品牌「WHISKY MEW」主要銷售由日本著名威士忌收藏家「山岡秀雄」親自試出及推薦嘅威士忌,並經常與各大日本動漫作品合作推出聯乘作品。而最新嘅聯乘,就係同士郎正宗創作嘅著名Cyberpunk作品《攻殼機動隊 ...
watchesandwine
【日本】WHISKY MEW聯乘《攻殼機動隊》推限量威士忌
10 Jan 2024