{ SKIP }
文:MenClub 魏文青  
POSTED ON 01 Sep 2022

疫情影響經濟,唔少公司都遭到重創而需要削減成本,而裁減人手就係當中不可避免嘅一環。不過近日Facebook、IG母公司Meta嘅一個炒人決定,就引起網民討論及警剔,原因唔係佢哋少咗啲咩人、又炒咗幾多人,而係因為據報呢個裁員名單係用演算法「隨機」決定,換言之,未來嘅職場可以會步入被演算法規管嘅年代。

據外媒報導,Meta早年與世界上最大嘅管理諮詢公司「Accenture」簽咗份價值5億美金嘅合同,將內容審核等工作外判予Accenture,而Accenture就於美國Austin嘅辦公室中聘請咗約500名合約員工負責呢項工作。不過於8月中,有60名合約員工就於一個視像會議中收到裁員通知,而且於9月2日就會解約,並只會補多一個月人工。更重要係,Accenture及Facebook都冇解釋過是次炒人嘅準則,當被裁員工主動詢問時,得到嘅答案就係「用演算法『隨機』定出黎嘅。」

點樣又「演算法」又「隨機」呢?據報早於數月前,Meta嘅合約員工就發現油費補貼、餐費補貼等福利開始縮水,同時公司亦引入嚴格嘅管理系統。如果員工部電腦有8分鐘以上冇郁過,系統就會開始自動扣減每日30分鐘嘅飯鐘以及30分鐘休息時間,而如果休息時間超出每日一個鐘,又或者遲過早上8點半先開始工作,系統就會自動向員工發出警告,並將其列入績效改善計劃。簡單黎講,就係有個演算法去評定每個員工嘅工作成績。

用管理系統評價員工表現其實並非新鮮事,不過以往多見於物流、工廠等「藍領」工種;而Meta今次炒人,就可能係首次有大型企業用演算法評價文職員工。或者未來會成為職場常態。

圖片:Unsplash

各位千禧世代(80及90後)嘅網友又認唔認同?
powerandmoney
【美國調查】千禧世代認為年薪超過400萬港元才能「感到快樂」
23 Nov 2023
作為日本最大遊戲、主機開發商,任天堂素來都係日本年輕人最想加入嘅企業之一,而從其最新公佈嘅數字黎睇,任天堂內部似乎都真係一個「天堂」,事關其新入職社員嘅離職率僅低至1.2%,絕大部份人入到去就唔願走! ...
powerandmoney
【電玩】任天堂真係天堂?員工三年離職率僅1.2% 大幅拋離其他日企
15 Sep 2023