{ SKIP }
文:MenClub 摯樂  圖:互聯網
POSTED ON 31 Mar 2021
【科技創意】西班牙突破常規設計無葉片風力發電裝備一柱擎天震騰騰

真正的創意就係突破常規同人地唔同!西班牙有公司研發出全新想像的風力發電裝置,唔駛用大葉片嘅,靠一枝野一柱擎天震來震去就可以發出電力,通常最成功的設計要引人注目一係靠大突破,一係靠微小到睇唔出的突破,總之你「嘩」一聲就係成功創意。

常人習慣風力發電一定用三葉式風機,風扇咁樣?不過而家連風扇都唔一定有扇葉啦!西班牙新創企業 Vortex Bladeless 成功突破常規與想像推出「無葉片風機」,將來風力發電不再需要指定係廣闊的空間,唔再擔心衝擊到鳥類或蝙蝠生態。Vortex Bladeless 新型風力設備利用輕型、彈性的複合玻璃纖維及碳纖維製成,當風繞過呢座圓柱狀渦輪機時,風會係後方形成渦流,學術上現象被稱為渦流脫落(vortex shedding),令設備得以係風中左右搖擺來回震盪,繼而將機械運動轉換成電能。


咁設計好處多多,Vortex Bladeless 其中一位創辦人 David Yañez 表示,佢地希望可以提供更便宜、更容易安裝的風電設備,可以填補傳統風機不適合的應用場域,例如裝置係屋頂、花園與公園等地方,且與傳統風機相比,無葉渦輪機更能快速適應風向變化。無葉渦輪機唔需要齒輪、 制動器、軸承、傳動軸以及各種潤滑劑,內部採用交流發電機,底部有兩個環形相斥磁鐵作為非電動馬達,當風把設備吹歪時,相斥的磁鐵就會推往另一個方向,因此就算風速唔高,仍有電可發。Vortex 初步測試指出,由於安裝成本、維運要求低,平均能源成本比傳統風電少 30%,但目前原型機發電容量僅 100kW,只能產生少量電力,公司依然尋找更多合作夥伴。


創意其實一句到尾就係聽到演繹睇到成果,你會定一定神心中口中歎句,「有創意我鐘意」,可能簡單到由方變圓已經成功做到呢個效果!



繼2013年由Josh Brolin及Elizabeth Olsen主演嘅美版《原罪犯》(Oldboy)後,荷里活將再度翻拍呢部經典韓國電影,不過今次會係劇集版。 據外媒《Variety》報導,獅門影業即將翻拍《原罪犯》電視劇集, ...
hobby
【二度翻拍】獅門影業宣布推出《原罪犯》劇集版!原導演朴贊郁擔任監製
19 Apr 2024
啱晒啲有選擇困難症,又或者純粹想搵啲嘢播嘅朋友!
hobby
【串流平台】Disney+擬推24/7含廣告串流頻道 全天候播放Star Wars、Marvel作品
18 Apr 2024